На 21 май 1636г. Уилям Паркър и жена му Мери се качват на кораба "Matthew" в Дувър, на път за Новия свят - Америка. Започват своя нов живот в Кънектикът, Нова Англия. Уилям и Мери са първото поколение на семейството в Америка и са прабаба и прадядо на Джордж Паркър (бъдещият основател на Parker pen company).
На 1 ноември 1863г. в Шулсбург, Уисконсин се ражда of Джордж Сафорд Паркър (бъдещият основател на Parker pen company). Той е седмото дете на семейството.
Детството на Джордж преминава във фермата на семейството в Файет, Айова, където малкият Джордж прекарва повече от времето си на полето, без да има възможност да отдели много време за образованието си. Въпреки това още тогава се забелязва предприемаческия талант на Джордж, който в свободното си време започва да продава вестници и списания и реализира печалба от 50 цента на всеки инвестиран долар.
Още по това време той започва да мисли за своето бъдеще като първоначалната му идея е да стане лекар - мечта, която не осъществява по финансови причини. По това време една от най-съвременните технологии бил телеграфа. Младият Джордж бил възхитен от възможностите на тази нова технология, поставила началото на съвременните комуникации. През 1880 г. Джордж напуска родния си дом и решава да следва телеграфия в Upper Iowa University, но не успява да вземе приемния изпит. Скоро след това опитва да влезе в Valpariso University of Indiana, но не успява и там.
През Февруари, 1892, Parker Pen Company се регистрира в Търговската камара на Уисконсин. Джон Палмър е бил на длъжност президент на компанията, но тази длъжност е била по-скоро представителна, тъй като неговата основна дейност продължила да бъде продажбата на застраховки. В същото време Джордж Паркър се е водил касиер на фирмата, но фактически цялата оперативна дейност е била в негови ръце .
На 24 ноември, 1892, Джордж Паркър се жени за Марта Клеманс от Чикаго, Илиноис.
На 15 септември, 1893, се ражда първият син на Паркер - Ръсел.
На 8 април 1895, е роден и вторият син на Паркер - Кенет
Наетите помещения в хотел Майер стават недостатъчни за развиващата се компания и през Декември 1898 Джордж Паркър закупува сграда на главната улица в Джейнсвил, известна като the Beverley Theatre Building. През 1899 сградата е напълно обновена, като партерния етаж е превърнат в мострена зала, първият и вторият етаж помещават администрацията, а производството е на третия етаж.
Писалката Parker Jointless Pen (No. 023) е използвана при подписването на мирния договор между САЩ и Испания на 10 декември, 1899 в Париж. Този договор поставя край на конфликта между двете страни, като Испания признава независимостта на Куба и продава Гуам, Пуерто Рико и Филипините на САЩ срещу 20 милиона долара.
През тази година е представена писалката , Gold Filigree Curve Pen.
След пътуване в Европа, където Джордж се запознава с Кристиан Олсен, директор на верига магазини в Копенхаген, същият става дистрибутор на Parker за цяла Скандинавия
Ключът за успеха на Parker се оказва изграждането на силна дистрибуторска мрежа за сравнително кратко време. През 1903 мрежата достига до 9,000 дистрибутора а през 1917 надхвърля 20,000.
Parker патентова първата механична система за зареждане с мастило чрез гумена помпа.
Parker Pen Co. печели златен медал на международното изложение през 1904 г в Сейнт Луис, ЛуизианаСАЩ. Събитието е било в чест на присъединяването на Луизиана към САЩ чрез придобиване от Франция. Това изложение е едно от най-важните изложения на потребителски стоки в САЩ, с повече от 20 милиона посетители. Този медал удостоверява оценката на безупречното качество и иновации на продуктите Parker.
Поради увеличаването на персонала във фирмата (100 служителя) през 1908 офисът се мести на два етажа от Gazette Building в Джейнсвил.
Ръсел Паркър (първият син на Джордж Паркер) се включва в бизнеса и се фокусира върху производството и мениджмънта на фирмата.
Военното министерство на САЩ дава поръчка за изработване на уникално пишещо средство. Писалка, с мастило на прах в резервоара, така че на фронта войниците да могат да пишат само чрез добавяне на вода .
Първата година, в която Паркер преминава границата от 1 милион долара продажби.
Кенет Паркър (вторият син на Джордж Паркер) се включва в бизнеса, като отговаря за изграждането и експлоатацията на новият главен офис на Parker Pen Company .
Въодушевен от бързото развитие на компанията, Джордж Паркър започва строеж на нова главна квартира, в която да се помещават както производството, така и администрацията и складовите помещения.Сградата е имала четири надземни етажа и един подземен, като е била построена по последна дума на технологиите от онова време.
По същото време фирмата започва и строежа на пет нови търговски обекта в Дженсвил.
Новият офис в Court Street Building е открит през 1920. Инвестицията надхвърля $2 милиона, като надвишава четири пъти първоначалния бюджет. Към края на същата година компанията е вече на четвърто място в света по производство на пишещи средства след Waterman, Wahl и Sheaffer.
Появата на Duofold през 1921 създава нов еталон за луксозна писалка като остава и до днес символ на съвършенство. Duofold утвърждава Parker company като един от най-големите производители на пишещи средства в света .
Parker Pen Company отваря офис в Лондон и започва дистрибуция и в цяла Европа.
Уилям Палмър продава 75% от компанията на инвестиционна банка, която от своя страна листва акции на Чикагската фондова борса.
Логото на Parker е съставено от две букви "P" от "Parker Pen". Огледалното представяне създава формата на овал, символизиращ овала на Земята. Върху тях стои стрелата, символ на прогреса.
През Януари 1933, големият син на Джордж Паркър умира. През 1932 той успява да завърши една от най успешните колекции в историята на фирмата Vacumatic. .
Този нов продукт бързо се превръща в грандиозен успех на пазара. Използва най-нова за времето си технология, увеличаваща двойно капацитета на резервоара в сравнение с Duofold. The arrow-shaped clip Стреловидния клип на Parker е използван за пръв път, превръщайки се в най-популярния символ на продуктите на Parker .
Vacumatic Parker е най-продавания продукт през следващите 12 години.
След смъртта на сина си Ръсел през 1933, Джордж Паркър изпада в тежка депресия, от която така и не се възстановява. Умира през 1937 година, но компанията, която е създал приживе продължава напред в преследване на мечтата му за техническо и естетическо съвършенство.
Името на "Parker 51" отбелязва петдесет и първата годишнина от основаването на Parker Pen. Тази писалка е най-продаваната в история на пишещите средства. И същевременно с това е най-копираната. Дизайнът на Parker 51 е оценен като един от най-добрите е света .
Parker Pen Company създава дъщерно дружество в Южна Африка и продължава развитието на глобалната дистрибуция.
Parker 45 е първата писалка, която използва патрончета. При това името "Parker 45" създава аналогия с прочутия револвер Colt 45 (патрони на револвер и патрончета за писалка).
The Parker Pen Company изобретява и патентова патрончето за мастило. Те са използвани за пръв път в серията Parker 45. След време всички основни производители на писалки се възползват от патента и го използват с голям успех и до днес.
Този пълнител е произведен специално за Window Jotter .
RMS Queen Elizabeth Parker 75 Limited Edition отбелязва създаването на лайнера "Queen Elizabeth".Построен през 1930 година, в продължение на следващите три десетилятия корабът е най-големият кораб строен от хората. Потъва през 1972 в пристанището на Хонг Конг след пожар. Лимитираната серия е произведена от месинг, изваден от отломките на потъналия кораб.
Произведена в 5000 екземпляра
Лимитиран модел, отбелязващ сватбата на Принц Чарлз и Лейди Даяна Спенсър. Представлява модел на Parker 105, изработен от масивно злато и гравиран с датата на събитието - 29.07.1981.
Произведена в 1000 екземпляра
Дивизията за производство на пишещи средства е изкупена от Британска инвестиционна компания и седалището на фирмата се мести в Ню Хейвън, Англия.
През 1993 Gilette придобива Parker.
Тази серия наследява Parker 88. Променено е основно името и някои несъществени детайли.
Тъй като съществуват теории, че числото 88 е символ на върховенството на бялата раса (осмата буква в латинската азбука е Н, като 88 представлява НН или акронима на Hail Hitler), Parker решават да спрат спекулациите и променят името като Parker 88 става Rialto.
Норман Рокуел е американски илюстратор и художник създавал реклами и постери за компанията през 1950 г. По случай 75 години от събитието Parker създава серия с неговото име.
Произведена в 3500 екземпляра
Лимитирана серия, римейк на легендарната 1906 Snake Gold.
Произведена в 250 екземпляра
Лимитирана серия, която е нова версия на емблематичната писалка 1906 Snake Silver.
Произведена в 5000 екземпляра
Лимитиран модел, отбелязващ провеждането на Олимпийските игри в Сидни, Австралия.
Произведена в 500 екземпляра
С тази лимитирана серия Parker чества 50 години от основаването на Израел.
Произведена в 500 екземпляра
Лимитиран модел, отбелязващ 100 годишнината от рождението на художника Рене Магрит. Специално за пазара на Бенелюкс.
Произведена в 300 екземпляра
През 2000 американската корпорация Newell Rubbermaid (чрез дъщерната си компания Sanford) купува Parker от Gillette.
След придобиването от Sanford, Parker започва да ребрандира продуктите и визия като разширява продуктовия асортимент, променя опаковките и логото, увеличва съществено инвестициите в нови технологии и дизайн.
Произведена в 50 екземпляра
Произведена в 50 екземпляра
За да отбележи новото хилядолетие и Кралската Обсерватория в Гринуич Parker създава тази специална серия. Parker е единственият производител на пишещи средства, който има правото да използва името и логото на Кралската Обсерватория в Гринуич .
Произведена в 3000 екземпляра плюс 1000 ролера.
Прозиведена в 150 екземпляра
С модела Mosaic Blue Special Edition, Parker пресъздава изкуството на мозайките на древната Римска империя в модерния свят на писалките. Тази серия е разширена с два нови цвята (червен и черен) през 2002.
Лимитирана серия, предназначена за китайския пазар и отбелязваща годината на просперитета 2001. Представлява комплект от химикалка и писалка.
Произведена в 2000 екземпляра
ДетайлиПрез 2002 Parker празнува 50 годишния юбилей от интронизацията на Кралица Елизабет II със специален модел на Duofold limited edition от масивно злато, гравиран с пасаж от Прокламацията "Queen Elizabeth II by the Grace of God, Queen of the Realm and of Her other Realms and Territories, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith" . Писецът е с инкрустиран 1.5 каратов аметист.
Писалка номер едно е подарена на самата кралица, а номер две от серията е подарък за Принц Чарлз .
Произведена в 2500 екземпляра
Произведена в 70 екземпляра
Произведена в 70 екземпляра
С модела Mosaic Blue Special Edition, Parker пресъздава изкуството на мозайките на древната Римска империя в модерния свят на писалките. След успеха на този модел от 2001, Parker създава и черна версия.
С модела Mosaic Blue Special Edition, Parker пресъздава изкуството на мозайките на древната Римска империя в модерния свят на писалките.След успеха на този модел от 2001, Parker създава и червена версия.
Parker 51 Special Edition е нова версия на модела от 1941, чрез която се чества най-продавания някога модел в историята. За разлика от оригиналния модел, който ползва Aeromatic система, новата писалка използва патрончета с мастило / помпичка за мастило. Версията Vista Blue има писец от масивно сребро и Arrow Blue Diamond позлатен клип.
Parker 51 Special Edition е нова версия на модела от 1941 чрез която се чества най-продавания някога модел в историята. За разлика от to оригиналния модел, който ползва Aeromatic система, тази писалка използва нова система патронче с мастило / помпичка за мастило. Черната версия има капачка от масивно сребро със златист ефект и Arrow Blue Diamond позлатен (доживотна гаранция) клип .
По повод of the 50-тата годишнина от интронизацията на Кралица Елизабет II, Parker създава Sonnet Accession limited edition, който е продължение на Duofold Accession limited edition. It и се състои от химикалка и молив.
ДетайлиПрозиведена в 60 екземпляра
Произведена в 60 екземпляра
Прозиведена в 120 екземпляра
Parker създаде тази лимитирана серия, за да отбележи 300 годишния юбилей от основаването на град Санкт Петербург Той е основан от Петър Велики през 1703, изграден е върху 44-те острова по делтата на река Нева Нов град в западно-европейски стил, който става новата столица на Руската Империя). Тази лимитирана серия е предназначена само за руския пазар и е произведена в две версии: VIP версия, покрита с чисто злато и друга стандартна версия. VIP версията не е предназначена за търговска употреба, а е предложена на членове на Руското правителство и изтъкнати личности на Санкт Петербург.
Parker създаде тази лимитирана серия, за да отбележи 300 годишния юбилей от основаването на град Санкт Петербург Той е основан от Петър Велики през 1703, изграден е върху 44-те острова по делтата на река Нева Нов град в западно-европейски стил, който става новата столица на Руската Империя). Тази лимитирана серия е предназначена само за руския пазар и е произведена в две версии: VIP версия, покрита с чисто злато и друга стандартна версия.
Произведена в 300 екземпляра
Прозиведена в 30 екземпляра
Rashin от японски означава компас. Това е логото на японска верига магазини (Maruzen) в Nihonbashi, Tokyo. Те поръчват Parker писалки в лимитирана серия, за да отпразнуват 135 години от основаването на компанията.
Произведена в 300 екземпляра
Parker създава специална серия през 2004 наречена Pinestripe която е вдъхновена от известните модни раирани костюми. Предлага сев два цвята: шоколад и тъмносин.
ДетайлиParker създава специална серия през2004 наречена Pinestripe която е вдъхновена от известните модни раирани костюми. Предлага сев два цвята: шоколад и тъмносин.
Произведена в 130 екземпляра
Произведена в 60 екземпляра
Произведена в 130 екземпляра
Произведена в 88 екземпляра
Parker чества 80-тата годишнина на Кралица Елизабет II, чрез нова лимитирана серия изработена от масивно злато и гравирана като решетка на крепостна стена (символът на Британското Кралство повече от 600 години). Първата писалка е подарена на to the Кралицата, а останалите са продадени на търг.
Произведена в 130 екземпляра
Произведена в 150 екземпляра
Произведена в 5000 екземпляра
Произведена в 100 екземпляра
През 2007 Parker представя колекцията "Urban", олицетворяваща стила на модерния пишещ продукт и дефиниращ същността на удоволствието от писането .
Продуктите "Urban" са представени като пишещи средства "с характер". Те имат сложен, леко футуристичен дизайн, който обаче е перфектно балансиран и осигуряват комфорт на писането.
Произведена в 3888 екземпляра
Произведена в 188 екземпляра
Произведена в 50 екземпляра
В средата на 2008 Parker завършва колекцията "Urban" като добавя и автоматичния молив и ролер, които запазват дизайна и удоволствието от писането.
ДетайлиДевет години след придобиването от страна на Sanford, Parker променя логото на марката, като се връща към традициите от оригиналното лого от 1958.
Произведена в 800 екземпляра
Произведена в 1088 екземпляра
Произведена в 100 екземпляра
Произведена в 188 екземпляра
През 2009 Parker добавя нов асортимент в колекцията "Urban" чрез представянето на пишещи средства с Premium покрития, които имат модерната и елегантна визия на вече популярния Urban.
ДетайлиПроизведена в 88 екземпляра
Произведена в 888 екземпляра
Произведена в 188 екземпляра
Произведена в 1000 екземпляра
Произведена в 1000 екземпляра
Произведена в 18 екземпляра